.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بيدارگر قرن
دكتر محمد رضا جمالى
بيدارگر قرن

فردا سالروز عروج شخصيت بزرگى است كه سرآغاز فرازى از تاريخ با نام عصر امام خمينى شد. افراد برجسته چون موج بركرانه ها و هرچه برفضاى دريا قرار گرفته باشد تاثير مى گذارند و آن ها را به تلاطم و حركت وا مى دارند.
امام از دسته افراد بى نظيرى است كه تاريخ بعد از خود را به شدت متاثر كرده است و چون قله اى بلند تاريخ از وى حيات و حركت گرفته است. به همين خاطر است كه عصر حاضر را عصر امام خمينى مى نامند و امام خمينى كلمه محبوب قرن مى باشد.
چرا تاريخ از نام و ياد امام حرارت و روشنى گرفت و ويژگى امام چه بود؟
دنيا بسيار رهبرانى به خود ديده كه حركت هاى بزرگى را آغاز كرده اند اما چرا فقط امام خمينى محبوب قلب ها مى شود؟ و نفوذ كلام و جذبه الهى امام بردل آحاد ملت هاى مستضعف و محرومين دنيا اثرگذار مى گردد؟ چرا در زمانه اى كه عصر ايدئولوژى هاى بشرى بود و انواع و اقسام ايده هاى رنگارنگ به بشريت عرضه شد مردى با سرمايه اى به نام قلم و با استفاده از كلمات توانست خالق شكوهمندترين انقلاب شود؟

چرا در موقعيتى كه شاه سست عنصر با ادعاى پشتوانه سلطنت ۲۵۰۰ ساله شعار تمدن بزرگ را مى دهد و در روياى تمدن بزرگ و ورود به عصر جديد در حسرت مى سوزد و مدرنيته اى ناقص، معلول و بى پايه را عرضه مى كند مردى بدون هرگونه آلايش و مظاهر مادى با نفوذ به قلب ها و حكومت بر دل ها بساط سلطنت ۲۵۰۰ ساله را برمى چيند؟
سوالات فوق جواب هاى متعددى دارد و به فراخور هر سوال بايد جواب مناسب به آن را داد، اما همه آن ها در يك نكته مشتركند و آن اين كه امام فقط و فقط براى خدا قيام كرد و جز به «وجه رب» به احدى نظر نداشت.
از منظر حضرت امام روح الله آن چه كه سمت و سوى خدايى داشته باشد پسنديده و جز اين مردود است.
سياست، اقتصاد، فرهنگ، هنر و هر چه وجود دارد اگر غايت الهى داشته باشد محبوب در غير اين صورت مردود مى باشد.
در فرهنگ امام همه چيز «خدا» مى باشد و همه چيز بدون خدا، هيچ هيچ است.
در همين منظر است كه مى بينيم يك تنه در برابر ابرقدرت هاى شرق و غرب عالم مى ايستد و با همراهى بسيجيانش نويد تسخير سنگرهاى كليدى جهان و برافراشتن پرچم لااله الاالله را بر فراز كاخ هاى ظلم و استكبار جهانى مى دهد. مشى سياسى و حيات پربركت امام بر محور تكليف و انجام وظيفه قرار گرفته است.
«ائمه و فقهاى عادل موظف اند كه از نظام و تشكيلات حكومتى براى اجراى احكام الهى و برقرارى نظام عادلانه اسلام و خدمت به مردم استفاده كنند. صرف حكومت براى آنان جز رنج و زحمت چيزى ندارد اما چه بكنند، مامورند انجام وظيفه كنند، موضوع ولايت فقيه ماموريت و انجام وظيفه است.»
رهبر بى نظيرى كه برخلاف عادات همه سرآمدان مخاطب خود را نه نخبگان سياسى و اجتماعى بلكه توده هاى محروم و درد كشيده اى قرار مى دهد كه نويد رهايى و نجات آن ها را سرمى دهد و چون از دل با آن ها سخن مى گويد سخن حق وى نيز بر دل آن ها مى نشيند و نداى رهايى انسان از يوغ بندگى طاغوت ها را سر مى دهد.
امام بيدارگر است، بيدارگر دل هاى خسته از آلام و دردهاى محروميت و چه بجاست كه امام را مصلح و بيدارگر بدانيم، همان انسان رهيده از بند نفسى كه جز به خدا به هيچ چيز نظر نداشت. و از همين ويژگى مى توان صفت مميزه وى را از ديگر رهبران جهان جست وجو كرد.

دكتر محمد رضا جمالى
------------------


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.397 seconds.